Sunday, March 13

keluarkan singa dari diri anda.

ala.. jngaanla amik gmbr!! segan la!!!!!


Salam alaik~


Hari ini masih ingin berceloteh lagi. 


hee~ ^^


hari tu, entah kenapa pegi psp aka pustaka (masih terattached dengan psp sekolah menengah. eheh) , jalan punya jalan, jumpa satu buku : keluarkan singa dari diri anda.




satu perkataan je bleh describe pasal buku ni.


SUPERB.

~(^___^)~



Bagi orang yang minat baca buku motivasi n buku2 pencetus semangat, bole bagi pnjam x dekat anis nurdiniey? =.=''  i recommend this book sebab isi dia best! sure, tertarik nak baca  habeh terus. hee ^^


sebab buku ni tekankan pasal lion king ngan anak2 dia duk nyanyi hakunamatata   macam mana kita nak teruskan melangkah bagi orang yang pernah gagal dan tidak bersemangat nak capai kecemerlangan hidup.


yea lah, bagi seorang anis nurdiniey yang mudah berputus asa dan susah nak bangun balik, this book inspires me a lot.


Penulis tu cakap, setiap orang ni kan, ada seekor singa yang hebat dalam diri masing2. cuma bagi setiap orang, singa yang ada dalam diri seseorang tu perlu bangkit kuat menunjukkan taring, sebagai bukti kehandalannya. bukannya duk tutup mata tido kroh2. -_-




orang yang cemerlang dan always motivated, singa dalam badan dia kuat dan tangkas. tapi orang yang tak start lagi melangkah or terjatuh semasa sedang melangkah tu, singa dalam diri dia masih lagi kecil dan lemah.


tapi bukan bermaksud dia lemah dan tidak layak berjaya. all he/she has to do is just, tame the lion inside and bring it outside.


jadikan singa itu tangkas dan handal.


mulakan dengan satu perubahan.

"..Bagi tiap-tiap seorang ada malaikat penjaganya silih berganti dari hadapannya dan dari belakangnya, yang mengawas dan menjaganya (dari sesuatu bahaya) dengan perintah Allah. Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri. Dan apabila Allah menghendaki untuk menimpakan kepada sesuatu kaum bala bencana (disebabkan kesalahan mereka sendiri), maka tiada sesiapapun yang dapat menolak atau menahan apa yang ditetapkanNya itu, dan tidak ada sesiapapun yang dapat menolong dan melindungi mereka selain daripadaNya.."
(Ar-Ra'd 13:11)

"..Sesungguhnya Allah tidak mengubah apa yang ada pada sesuatu kaum sehingga mereka mengubah apa yang ada pada diri mereka sendiri.."

Jadi?


apa tunggu lagi, pi la beli buku tu, bleh la i borrow pulak. :P

Jom kita melangkah lagi. walaupun banyak kali terjatuh, tersadung, terlompat, terkecundang, tertido ,  tersilap n tersalah, apa kata kita start anew.

set in mind that every one is imperfect.

buat salah itu normal.

klau tak buat salah tu abnormal. ehe.

dan learn from that mistakes. bnyk kali learn pon takpa, sebab kita hanya manusia biasa.

though it takes times to be healed n hard to do, just believe in urself.

n sebab hidup ini kita harus memberi.

dan kalau nak memberi kita perlu ada something untuk diberi.

perlu ada ilmu, perlu ada cara, perlu ada strategi.

sebab semua orang itu khalifah.

pada diri n orang lain.

inshaAllah~

moga dipermudahkan. :)

alhamdulillah~




Ending post with this:

"Tetapi sesiapa yang berbuat salah, kemudian ia mengubahnya dengan melakukan kebaikan sesudah berbuat salah, maka sesungguhnya Aku Maha Pengampun, lagi Maha Mengasihani.."



(An-Naml 27:11)

END~

No comments:

Post a Comment


Daisypath Friendship tickers